سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعمیر برد پاور مانیتور

پاور هر سیستم دیجیتال بخش مهمی از آن را تشکیل می دهد که در صورت خرابی کلیه ی فعالیت سیستماتیک دستگاه مختل می شود. برد پاور مانیتور نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با کوچک ترین خطا به طور کلی باعث نابودی کارایی مانیتور می شود. خرابی برد پاور مانیتور مشکل رایجی است که فارغ از نوع، برد و مدل مانیتور نمایان می گردد. در حدی این دسته از خرابی ها رواج دارند که معمولا با مشاهده ی ناکارآمدی مانیتور تعمیرکاران ابتدا به سراغ بررسی صحت ساختار این برد می روند. در این مقاله کلیه ی جوانب تعمیراتی منبع تغذیه ی مانیتور را برای شما شرح می دهیم.

چگونه از خرابی برد پاور مانیتور مطلع شویم؟

علائم خرابی برد پاور مانیتور در اکثر مواقع کاملا واضح هستند. اگر یکی از نشانه های زیر را در حین استفاده از مانیتور مشاهده می نمایید، سریعا رایانه را خاموش کنید و به مراکز تعمیراتی معتبر مراجعه کنید. چراکه خرابی های این بخش می توانند به مرور زمان دیگر اجزای مهم مانیتور از جمله مین برد سیستم را نیز درگیر کنند.

عدم روشن شدن مانیتور

اصلی ترین نشانه ی خرابی برد پاور مانیتور، روشن نشدن دستگاه و عدم عکس العمل آن در فرآیند بوت شدن و شروع فعالیت سیستم رایانه ای متصل به مانیتور است. در این حالت شما قادر به شنیدن صدای بالا آمدن ویندوز و یا اجرای برنامه های اتفاقی با جا به جایی موس هستید، اما هیچ عکس العملی در مانیتور دیده نخواهد شد. البته ممکن است تنظیمات مرتبط با نور صفحه نیز ناخودآگاه دچار اختلالی شده باشند و هیچ ایرادی شامل حال برد پاور و در نتیجه تعمیر مانیتور نگردد.

خاموشی ناگهانی مانیتور پس از مدت کوتاهی روشن ماندن

اگر مانیتور روشن شده و پس از مدتی به صورت خودکار خاموش می شود، احتمالا با ایرادی در برد پاور مواجه هستید. برای رفع این مشکل تعمیرات تخصصی منبع تغذیه ی مانیتور امری ضروری است. مدت زمانی که پس از روشن ماندن مانیتور خاموش می شود، معمولا چیزی حدود 20 دقیقه است. خاطرنشان می نماییم که شما همواره می توانید با استفاده از سرویس های تعمیر در محل نمایندگی تعمیرات سامسونگ معضل خاموشی ناگهانی انواع مانیتورهای موجود در بازار را برطرف سازید.

تعمیر برد پاور مانیتور

پرش تصویر مانیتور در همان آغاز روشن شدن سیستم

گاهی اوقات ممکن است نیاز به تعمیر برد پاور مانیتور با پرش سریع تصویر در همان ابتدای روشن شدن کامپیوتر نمایان شود. این حالت نیز باید مورد بررسی دقیق کارشناسان قرار گیرد تا ایراد اصلی برد پاور شناسایی شده و تعمیر شود.

برد پاور مانیتور را باید تعمیر کرد یا تعویض؟

برد پاور مانیتور با تامین انرژی مین برد دستگاه، سیستم کاری مانیتور را کنترل می کند. اقدامات تعمیراتی ناشیانه می توانند در حدی برای مانیتور مضر باشند که به مرگ آن ختم شوند. در این بین باید انتخاب میان تعمیر و تعویض به درستی شکل گیرد تا بدون هیچ گونه ایرادی، کارایی مانیتور بازیابی شود.

در صورتی که میزان خرابی برد پاور مانیتور شدید باشد و برد پاور به طور کامل بسوزد یا نیمه سوخته شود، تعویض الزامی است. به هرحال مشکل فنی بزرگی چون سوختگی کامل برد پاور و یا اختلال جزیی کوچکی مانند از کارافتادگی یکی از خازن های منبع تغذیه ی مانیتور در نمایندگی تعمیرات سامسونگ با استفاده از نمونه های اورجینال سازگار با سیستم از بین می روند.

هزینه ی تعمیر و بازیابی برد پاور مانیتور چه قدر می شود؟

هزینه ی تعمیر و بازیابی برد پاور مانیتور به شدت آسیب موجود بستگی دارد. همان طور که اشاره شد ممکن است به طور کامل نیاز باشد منبع تغذیه ی مانیتور تعویض گردد و یا اینکه با تعویض خازن یا مقاومت کوچکی اختلال ساختار مانیتور قابل حل باشد. مسلما هزینه ی انجام این دو پروسه یکسان نخواهد بود. اما جای نگرانی نیست.

فرقی ندارد که ایراد برد پاور مانیتور کوچک تلقی شود یا ایراد فنی و بزرگی باشد، نمایندگی تعمیرات سامسونگ هزینه ی تعمیر کلیه ی ایرادات احتمالی برد پاور مانیتورهای مختلف را در مناسب ترین تعرفه ی قیمتی قرار می دهد. لازم به ذکر است که تمامی اقدامات تعمیراتی مجموعه ی تعمیرات سامسونگ به همراه گارانتی و ضمانت نامه های معتبر کتبی عرضه می شوند.

تعمیر انواع مانیتورهای موجود در بازار

مانیتورها دستگاه های پر مصرفی هستند که کاربران بسیاری در جای جای دنیا دارند. حتی ممکن است کاربران لپ تاپ ها نیز به اتصال سیستم رایانه ای لپ تاپ به مانیتور متمایل باشند. این استفاده ی همه گیر نیاز به تعمیر را افزایش می دهد. نمایندگی تعمیرات سامسونگ مجموعه ای فوق تخصصی است که به صورت اختصاصی به تعمیر و ترمیم انواع مانیتورهای موجود در بازار می پردازد.

کلیه ی مراحل تعمیراتی در این مجموعه براساس پارامترهای اصولی و استاندارد انجام شده و دارای گارانتی هستند. ما به شما این اطمینان را می دهیم که در بالاترین سطح کیفی امکان پذیر ایرادات مانیتور برطرف گردد.

تعمیر مانیتور


آشنایی با انواع سوئیچ شبکه

شرکت دلتا شبکه (deltashbake) یکی از تولیدکنندگان مطرح حوزه تجهیزات اکتیو شبکه به‌خصوص انواع سوئیچ شبکه است. محصولات این برند علاوه بر کیفیت بالایی که دارند کاملا مطابق استانداردهای روز دنیا طراحی شده و توانسته‌اند اعتماد مصرف‌کنندگان را به خوبی جلب کنند. با مجله برقچی همراه باشید تا شما را با بهترین سوئیچ های برند دلتا شبکه و قیمت خرید آنها آشنا کنیم.
سوئیچ شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است. سوئیچ در واقع وسیله‌ای است که شبکه شما را با سایر دستگاه‌ها نظیر کامپیوترها، چاپگرها، سرورها، روترها و سایر موارد متصل می‌کند. برای بهره‌برداری و کیفیت بهتر پچ کورد شبکه کسب‌وکارهای امروزی، برخوردار بودن از یک جریات اطلاعاتی مناسب اهمیت ویژه‌ای دارد. با کمک فناوری سوئیچ شبکه، این امکان به راحتی فراهم شده و انتقال داده‌های مختلفی نظیر صدا، ویدئو و غیره از طریق شبکه‌ به امری حیاتی بدل شده‌است.
 
پیش از اینکه به معرفی بیشتر محصولات شبکه دلتا شبکه بپردازیم، بهتر است با انواع مختلف این سوئیچ ها آشنا شوید:
 
سوئیچ غیر مدیریتی (Unmanaged Switch)
این نوع سوئیچ‌ها اغلب در شبکه‌های خانگی، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. سوئیچ غیر مدیریتی امکان اتصال به یکدیگر را برای دستگاه‌های حاضر (مثلا کامپیوتر به کامپیوتر یا چاپگر به کامپیوتر) در یک شبکه محلی/LAN فراهم می‌کند.
 
سوئیچ مدیریتی (Managed Switch)
امکان سفارشی‌سازی و افزایش عملکرد در یک شبکه از ویژگی‌هایی است که سوئیچ مدیریتی را از نوع غیرمدیریتی متمایز می‌کند. از سایر قابلیت‌های این محصولات می‌توان به ارائه کیفیت خدمات (QoS) و پروتکل مدیریت آسان شبکه (SNMP) اشاره کرد.

سوئیچ شبکه
 
سوئیچ PoE

سوئیچ‌های PoE از فناوری توان الکتریکی بر بستر کابل شبکه (Power over Ethernet) استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر، زمانی که شما به چندین دستگاه شبکه مقابل متصل می‌شوید، این سوئیچ‌ها می‌توانند همزمان از انتقال داده و توان عملیاتی آن پشتیبانی کنند.
 

سوئیچ شبکه دلتا شبکه


شرکت Tenda همواره راه‌حل‌های سوئیچینگ متنوعی را برای شبکه‌های سازمانی، مراکز داده، کسب‌وکارهای کوچک و همینطور منازل ارائه می‌دهد. معمولا سوئیچ های شبکه دلتا شبکه متناسب با نیاز طیف وسیعی از صنایع نظیر ارائه‌دهندگان خدمات، خدمات مالی و بخش عمومی بهینه‌سازی شده‌اند. در بخش زیر به معرفی چند مورد از سوئیچ های کاربردی برند دلتا شبکه و ویژگی‌های آنها می‌پردازیم:
 
خرید سوئیچ 5 پورت 10/100 Mbps دلتا شبکه مدل TEF1105P-4-63W:
سوئیچ 5 پورت 10/100 Mbps دلتا شبکه مدل TEF1105P-4-63W
سوئیچ 5 پورت 10/100 Mbps دلتا شبکه مدل TEF1105P-4-63W
سوئیچ دلتا شبکه مدل TEF1105P-4-63W یک محصول پرکاربرد PoE است که 5 پورت Base-TX RJ45 را با سرعت 10/100 مگابیت بر ثانیه ارائه می‌دهد. 4 پورت آن از استانداردهای IEEE 802.3at و IEEE 802.3af پشتیبانی کرده و تا 250 متر برد دارند. هر یک از پورت‌های Poe این سوئیچ می‌تواند تا حدود 30 وات انرژی برق را ارسال کرده و 58 وات را برای کل دستگاه فراهم کند.
 
اگر به دنبال سوئیچ‌های اترنتی غیرمدیریتی برای منزل یا دفتر کار هستید، برند دلتا شبکه محصولات مقرون به ‌صرفه‌ای را روانه بازار کرده است که به راحتی عملیات اتصال به شبکه را انجام می‌دهند. شما همچنین می‌توانید با استفاده از سوئیچ‌های Plug-N-Play دامنه اتصال به شبکه خود را گسترش دهید.
 

سوئیچ شبکه دلتا شبکه


این محصول یک سوئیچ خانگی/اداری (SOHO) دسکتاپ 5 پورت گیگابیتی است. پنج پورت این دستگاه از عملکرد مذاکره خودکار یا Auto-Negotiation 10/100/1000 مگابیت برثانیه برخوردارند. این درحالی است که سوئیچ شبکه دلتا شبکه مدل SG108 یک دستگاه دسکتاپ SOHO است که دارای هشت پورت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه (Auto-Negotiation) بوده و برای ایجاد یک شبکه LAN یا گسترش شبکه UpLink مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر دو این سوئیچ‌ها در مقایسه با نوع 100M سرعت انتقال داده‌ها را تا 10 برابر افزایش می‌دهند و می‌توانند ترافیک پهنای باند آبشاری (cascading bandwidth) را از بین ببرند.

خرید پچ کورد شبکه

چگونه قفل تبلت سامسونگ را باز کنیم؟

بازگشایی قفل تبلت. آیا سخت تلاش می کنید قفل تبلت سامسونگ خود را باز کنید اما قادر نیستید؟ اگر بله، ما در اینجا چند نکته کاربردی درباره بازگشایی قفل تبلت داریم که به شما کمک می کند نحوه باز کردن قفل تبلت با یا بدون رمز عبور را یاد بگیرید! بنابراین، بیایید باز کردن قفل یک تبلت با/بدون رمز عبور را یک فرایند آسان و بدون دردسر مانند قبل کنیم! تبلت های اندرویدی یک دستگاه عالی هستند که دارای ویژگی های زیادی مانند تماس، بازی، عکس گرفتن و موارد دیگر است. اما اگر تبلت اندرویدی شما قفل شده باشد چه؟
بازگشایی قفل تبلت با رمز عبور

هنگامی که یک تبلت سامسونگ قفل است، می توانید به راحتی با وارد کردن رمز آن را باز کنید، اما مواقعی وجود دارد که رمز عبور را فراموش می کنید. در چنین مواردی، نحوه باز کردن قفل یک تبلت اندرویدی بدون رمز عبور غیرممکن یا بسیار دشوار به نظر می رسد. با این حال، برخی از گزینه های آسان وجود دارد که به شما کمک می کند قفل دستگاه تبلت سامسونگ خود را باز کنید و تعمیرات تبلت را انجام دهید حتی اگر الگو، رمز عبور و غیره را فراموش کرده اید.
بنابراین، در این مقاله، ما موثرترین راه حل ها را در مورد نحوه باز کردن قفل تبلت در صورت فراموش کردن گذرواژه خود پوشش می دهیم! این که آیا تبلت شما با گذرواژه، پین، الگو یا اثر انگشت قفل شده است، این راه حل ها بی عیب و نقص کار خواهند کرد!
روش های باز کردن

هنگام تنظیم قفل برای تبلت سامسونگ خود، به طور کلی 3 گزینه برای قفل کردن دارید که شامل رمز عبور، پین یا الگو است. بنابراین، "نحوه باز کردن قفل تبلت اندروید" وضعیت شگفت انگیزی نیست اگر رمز عبور، پین یا الگوی صحیح را بدانید. برای بازگشایی قفل تبلت سامسونگ با پین، گذرواژه یا الگوی صحیح، کافی است تبلت را باز کرده و رمز عبور یا پین را وارد کنید. در مقابل، اگر الگو را تنظیم کرده اید، کافی است با اتصال نقاط الگو را بکشید و قفل تبلت سامسونگ شما فوراً باز می شود! این همه در مورد چگونگی بازگشایی قفل تبلت هنگامی که رمز عبور مشخص شد، بود! حال، بیایید نگاهی بیندازیم که در صورت فراموش کردن رمز عبور، چگونه قفل تبلت خود را باز می کنید!

باز کردن قفل تبلت سامسونگ

 
چگونه قفل را بدون رمز عبور باز کنیم؟

باز کردن قفل یک تبلت سامسونگ بدون رمز عبور ممکن است بسیار چالش برانگیز باشد، اما با ابزارهای مناسب در دست. آنطور که به نظر می رسد سخت نیست! بنابراین، در اینجا لیستی از 4 روش اصلی است که می توانید برای باز کردن قفل تبلت هنگام فراموش کردن رمز عبور استفاده کنید.
روش 1: بازگشایی قفل تبلت از طریق قابلیت  Unlocker

DroidKit یک ابزار تبلت سامسونگ  Unlocker عالی است که به شما کمک می کند قفل تبلت سامسونگ خود را بدون رمز باز کنید! با ویژگی های عالی و سازگاری بالا.
این ابزار به عنوان یکی از توصیه شده ترین ابزارها در مورد باز کردن قفل دستگاه، از برداشتن تعداد انگشت شماری از انواع رمز عبور که شامل پین ها، الگوها، اثر انگشتان، شماره های دیجیتالی، شناسه چهره و غیره از iPad شما است پشتیبانی می کند. با استفاده از DroidKit، می توانید رمز عبور را به سرعت حذف کرده و در چند مرحله به تبلت سامسونگ خود دسترسی پیدا کنید.
مرحله 1. ابزار DroidKit را روی رایانه خود نصب و اجرا کنید و به حالت "باز کردن صفحه" در رابط اصلی بروید تا روند باز کردن قفل را آغاز کنید.
مرحله 2. در صفحه "باز کردن صفحه"، تمام یادداشت ها را با دقت بخوانید و پس از اتصال تبلت سامسونگ خود از طریق کابل USB، روی دکمه "شروع" کلیک کنید.
مرحله 3. اکنون، دستورالعمل های روی صفحه را با دقت دنبال کنید تا تبلت خود را در حالت بازیابی قرار دهید. با این کار الگوهای حافظه پنهان در تبلت شما پاک می شود و در عرض چند دقیقه قفل صفحه تبلت تبلت سامسونگ به طور خودکار ناپدید می شود.
مرحله 4. حذف کلمات عبور از تبلت سامسونگ خود با ابزار DroidKit بدون هیچ زحمتی و ساده بود!
روش 2: بازگشایی قفل تبلت از طریق حسابGoogle

حساب Google شما نه تنها مسئول ارسال و دریافت ایمیل است، بلکه حتی در صورت فراموش کردن رمز عبور، می توانید دستگاه خود را از طریق Google Acco خود باز کنید. بله، این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما کاملاً واقعیت دارد!
هنگام وارد کردن رمز عبور در تبلت سامسونگ خود، حداکثر 5 بار مجاز به ترسیم الگوی اشتباه هستید، و هنگامی که سعی می کنید رمز عبور اشتباه را برای بار ششم وارد کنید، پیامی دریافت می کنید که روی آن نوشته شده است: "الگوی قفل پنج را به اشتباه رسم کرده اید بار. در 30 ثانیه دوباره امتحان کنید ”. اکنون، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید تا قفل تبلت خود را از طریق حساب Google باز کنید.
  1. پس از کشیدن الگوی اشتباه پنج بار در تبلت خود، روی گزینه "الگو/رمز عبور فراموش شده" در پایین صفحه قفل کلیک کنید.
  2. اکنون، شناسه ایمیل و رمز عبور خود را برای باز کردن قفل تبلت خود وارد کنید و سپس دکمه "ورود به سیستم" را فشار دهید.
  3. در اینجا، شما به صفحه تنظیمات قفل صفحه هدایت می شوید. در این صفحه، به راحتی می توانید الگوی صفحه نمایش تبلت سامسونگ خود را بازنشانی کنید.
 
روش 3: قفل تبلت را از طریق تنظیم مجدد کارخانه باز کنید

اگر روش بالا مشکل شما در مورد "نحوه باز کردن قفل تبلت " را حل نکرد، می توانید با تنظیم مجدد کارخانه تبلت سامسونگ خود آن را برطرف کنید. اما مطمئن شوید که این روش تمام فایل ها و داده های ذخیره شده شما را در دستگاه تبلت سامسونگ شما حذف می کند.
در اینجا نحوه باز کردن قفل تبلت سامسونگ های تبلت سامسونگ از طریق تنظیم مجدد کارخانه آمده است!
  1. دکمه "Power" را در تبلت خود فشار دهید و روی گزینه "Power OFF" ضربه بزنید. با این کار تبلت سامسونگ شما خاموش می شود.
  2. در حالی که تبلت خاموش است، دکمه "کاهش صدا" را نگه دارید تا در حالت بازیابی راه اندازی شود. اگر این کار نکرد، دکمه های "Power Power" و "Volume Down" را به طور همزمان فشار دهید تا وارد حالت بازیابی شوید. نگه داشتن دکمه ها را ادامه دهید تا منوی "Start" روی صفحه ظاهر شود.
  3. اکنون، دکمه "کاهش صدا" را فشار دهید تا گزینه "Recovery Mode" برجسته شود و دکمه "Power" را برای انتخاب انتخاب کنید.
  4. در اینجا، گزینه "Wipe data/Factory Reset" را از لیست انتخاب کنید. از دکمه "کاهش صدا" برای برجسته کردن و از دکمه "روشن" برای انتخاب استفاده کنید.
  5. به سادگی بر روی دکمه "بله" کلیک کنید تا روند بازنشانی آغاز شود. با این کار اکنون تمام داده های تبلت سامسونگ شما حذف می شود.
  6. حدود 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و بعداً قفل دستگاه تبلت سامسونگ شما باز می شود. اکنون باید دستگاه جدید را پس از بازنشانی راه اندازی کنید.

تعمیرات تبلت


سیم و کابل

با توجه به تنوع چشمگیر محصولاتی چون سیم و کابل در بازار، به نظر می‌رسد آشنایی بیشتر کاربران با ویژگی ‌های انواع گوناگون این محصولات در انتخاب و خریدی بهینه و موفق بی تاثیر نباشد. در متن پیش رو تلاش می‌کنیم با اشاره به ویژگی‌‌های انواع گوناگون محصولات سیم و کابل در این زمینه راهگشای کاربران باشیم. به صورت کلی سیم ها معمولا از یک رشته هادی مسی یا آلومینیومی تولید شده اند که این هادی می تواند تک مفتولی یا به صورت افشان باشد و همان‌طور که می‌دانید کابل مجموعه‌ای از چند سیم با روکش مسی هستند که کنار هم قرار گرفته‌اند و غلافی از جنس پلاستیک روی آن‌ ها کشیده شده است.
اجزای تشکیل دهنده سیم و کابل
تمام سیم‌ ها و کابل ‌ها از دو قسمت هادی و عایق تشکیل می شوند که این قسمت هادی از یک فلز مس تقریبا خالص و بسیار منعطف و یا نهایتا از آلومینیوم و آلیاژهای خاص آن تشکیل می‌شود. اشکال مختلف مقاطع در هادی ها می تواند دایره‌ای باشد که مقاطع به شکل دایره‌ای تک رشته هستند و با حروف مخفف re و یا مقاطع دایره‌ای چند رشته با حروف مخفف rm مشخص می شوند. نوع دیگر سطح مقطع هادی مثلثی است که این مقاطع اصولا تک رشته‌ای در فروشگاه سینی کابل بوده و با حروف مخففse شناخته می‌شوند. نوع دیگر آن‌ ها نیز چند رشته‌ای است که با حروف مخفف sm شناخته می‌شوند.
عایق سیم و کابل
عایق سیم ‌ها و غلافی که بر روی کابل ‌ها قرار می‌گیرند، معمولا از جنس پی وی سی است همچنین عایق‌ های دیگری مثل کاغذ و برخی ترکیبات شیمیایی دیگر نیز در بعضی کابل‌ های مخصوص استفاده می‌گردد. برای آنکه اشتباهی صورت نگیرد و همچنین برای تشخیص بهتر انواع کابل ‌ها، پوشش هادی ها را با رنگ‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌ دهند. در ادامه مطلب به رنگ‌بندی این پوشش‌ های سیم ‌و کابل ها بر اساس استاندارد VDE0271 آلمان و موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران (ISIRI 607) می‌پردازیم.


سیم و کابل

سیم های برق سیاه
سیم های برق سیاه برای انتقال برق به سوئیچ ها و پریزهای برق در تمام انواع مدارها به کار می روند. سیم های سیاه اغلب برای پایه های سوئیچ در مدارها به کار گرفته می شوند و نقش اتصالی را ایفا می کنند که سوئیچ را به بار الکتریکی وصل می کند. تمام سیم های سیاه معمولا همیشه دارای جریان برق هستند.
سیم برق قرمز
در مدارهای 220 ولتی، سیم های قرمز، سیم های دارای جریان ثانویه هستند و ماند سیم های سیاه می توانند در چند نوع پایه سوئیچ به کار گرفته شوند. از سیم و کابل های قرمز برای اتصال سنسور دود به سیستم برق خانه نیز استفاده می شود. میتوان دو سیم قرمز را بهم متصل کرد و یا یک سیم قرمز را با یک سیم سیاه به کار برد.
سیم برق آبی و زرد
سیم برق آبی و زرد جز رنگ بندی کابلهایی هستند که برای انتقال جریان برق استفاده می شوند اما در سیم کشی پریزهای معمولی به کار نمی روند. سیم های آبی و زرد زمانی به کار می روند که قرار باشد سیم کشی از میان راه صورت گیرد به طور مثال سیم های زرد را می توان در پایه های سوئیچ پنکه های سقفی، نورهای ساختمانی و پریزهایی که با سوئیچ های برق جفت شده اند مشاهده کرد. سیم های آبی نیز به عنوان نقاله برای سوئیچ های سه یا چهار راه به کار می رود.
سیم برق سفید و خاکستری
اگر سیم هایی که مشاهده می کنید به رنگ سفید یا خاکستری باشند در واقع سیم های نول یا خنثی هستند. هدف استفاده از این سیم ها اتصال به رسانای فشار قوی است البته با اینکه به این سیم ها، سیم های برق نول یا خنثی گفته می شود اما ممکن است حامل جریان برق باشند به خصوص اگر جریان نامتوازن باشد بنابراین در کار با این سیم ها احتیاط را رعایت کنید.
سیم برق سبز
سیم و کابلی که با رنگ سبز مشخص شده اند در واقع کابل های اتصال به زمین یا ارت هستند که به پایانه زمین در جعبه پریز متصل می شوندو مسیر رانش آنها به رسانگر فشار قوی در پنل برق است. سیم های برق سبز به عنوان محافظ عمل می کنند و فقط می توانند به سیم های سبز دیگر متصل شوند. در کارکرد با این سیم ها نیز باید احتیاط را رعایت کرد زیرا ممکن است برق داشته باشند.
غلاف کابل‌ها
در بعضی انواع کابل‌ ها در جهت حفاظت مقابل عوامل محیطی و ضربه‌های احتمالی مکانیکی، کابل‌ها را به وسیله یک یا چند لایه غلاف از جنس فلز (مس،سرب و فولاد) و یا کاغذ و مواد پلاستیکی به خصوص پی وی سی می‌پوشانند که به این پوشش غلاف یا شیلد کابل گفته می شود. کابل ها بر اساس داشتن غلاف بیرونی به دو دسته کلی کابل های مسلح و غیر مسلح تقسیم می شوند که کابل های غیر مسلح فقط از نظر الکتریکی عایق شده اند و کابل های مسلح به کابل هایی گفته می شود که هم از نظر الکتریکی و هم در برابر تحمل فشار، ضربات مکانیکی، نفوذ رطوبت، عوامل شیمیایی و غیره حفاظت شده اند.
 

بررسی کامل انواع کابل دیجیتال

امروزه کابل‌های گوناگونی با ویژگی ‌های مختلف در امور ارتباطات و انتقال داده ها به کار گرفته می‌شوند. با مطالعه این مقاله کاربران به شکلی اجمالی اما مفید با ویژگی‌های انواع مختلفی از این کابل‌های دیجیتال آشنا می‌گردند. کابل های دیجیتال در واقع همان کابل هایی اتصال هستند که برای انتقال صدا و تصویر به کار می روند. امروزه بسیاری از تکنولوژی های همراه و غیر همراه برای اتصال به سایر دستگاه‌ها احتیاج به یک کابل رابط دارند و تا زمانی که این ارتباط برقرار نشود، استفاده از آن وسیله هم بی معنی خواهد بود. کابل‌ها یک یا چند رشته سیم یا طناب در کنار هم به صورت بسته، به‌ هم‌ پیچیده یا به‌ هم‌ بافته شده‌ هستند که در دنیای دیجیتال، وظیفه دارند تا اطلاعات و یا انرژی را از مبدا به مقصد سینی کابل منتقل کنند. لطفا به ادامه این مطلب دقت نمایید.

انواع کابل انتقال داده

کابل VGA

VGA در واقع حروف اختصاری عبارتی است با این معنا «آرایه‌های گرافیکی و ویدئویی» این نوع از کابل‌ها را می‌توان به عنوان پرسابقه ‌ترین نوع کابل استاندارد یاد کرد که همچنان نیز کاربرد دارند. سابقه کابل VGA به سال 1987 میلادی بازمی‌ گردد. محل کاربرد این کابل‌ها عموما تلویزیون‌ها و صفحه‌ نمایش‌های رایانه‌ای و همچنین کارت‌ های گرافیکی است. درگاه VGA دارای 15 پین به صورت سه ردیفی است البته در استاندارد مینی وی جی ای (Mini-VGA) تعداد این پین‌ها 14 و به صورت دو ردیفی است. این درگاه داده ‌های تصویری را به صورت آنالوگ منتقل می ‌کند. داده‌های رنگ ‌ها متمایز از همدیگر هستند، یعنی داده ‌های مربوط به هر یک از رنگ‌های قرمز، سبز و آبی از طریق سه پین متفاوت ارسال می‌شوند. پین‌های یک تا سه به ترتیب وظیفه انتقال داده‌های مربوط به رنگ قرمز، سبز و آبی را برعهده دارند.

انواع کابل دیجیتال

کابل DVI

این نوع از کابل‌ های اتصال که در واقع از تکنولوژی دیجیتال بهره می‌ برند وقتی وارد بازار شدند به سرعت جای اتصالات آنالوگ را گرفتند. آنها در واقع جانشین کابل‌های VGA شدند. کار اصلی این کابل‌ها اتصال نمایشگرهای دیجیتال به کامپیوتر بود. DVI یکی از رایج‌ ترین کابل‌های ویدئویی و پورت‌هایی است که این روز‌ها می‌توانید بر روی دسکتاپ ‌ها و یا مانیتور‌های LCD بیابید. از نظر ظاهری این پورت و کابل تا حدودی شبیه به کانکتور‌های VGA هستند، اما دارای 24 پین می ‌باشند و از سیگنال ‌های آنالوگ نیز همانند دیجیتال پشتیبانی به عمل می‌آورند.

کابل USB

این نوع از کابل در واقع در دسترس‌ترین و پرکاربردترین کابل‌ هاست. در تمام وسایل دیجیتالی دست‌ کم یک ورودی برای این نوع کابل‌ها وجود دارد. توجه داشته باشید که تا به امروز سه مدل از این نوع کابل ‌ها در بازار عرضه گردیده است. نسخه نهایی این کابل‌ها امروزه می‌تواند با سرعت 5 گیگ را پشتیبانی نماید. ضمنا این کابل‌ها علاوه بر انتقال داده ‌های مد نظر کاربر به عنوان تامین کننده انرژی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کابل HDMI

این نوع کابل‌ها در واقع کابل استاندارد روزگار ما هستند و کیفیت بسیار مطلوبی را ارائه می‌دهند. ویژگی منحصر به فرد این کابل‌ها در قیاس با کابل‌هایی که در بالا معرفی شدند قابلیت انتقال صدا و تصویر به صورت همزمان است. در ضمن کار اصلی این کابل‌ها نیز انتقال سیگنال‌های دیجیتال است.

کابل RCA

این نوع از کابل‌ ها همان کابل‌ های رنگی‌اند که زمانی برای اتصال به تلوزیون بسیار پرطرفدار بودند. باید توجه داشت که این اصطلاح اختصاری RCA در واقع به فلز رابط سر این کابل‌ها اشاره دارد تا چیز دیگری. این حروف اختصاری کوتاه شده نام شرکتی است با این عنوان: Radio Corporation of America که اولین‌بار استفاده از این کابل‌ها را همه‌ گیر کرد.

کابلIDE

این نوع از کابل‌ها در درون سخت ‌افزارهای کامپیوتر کاربرد دارند. برای نمونه برای اتصال قسمت ‌های مختلف مادربرد یک کامپیوتر از آن‌ها بهره گرفته می‌شود.

کابل ساتا SATA

این کابل‌ ها در واقع به روز شده همان کابل‌های IDE هستند. اگر بخواهیم حروف اختصاری این کابل‌ها را نیز باز کنیم به چنین عبارتی می‌رسیم: Serial Advanced Technology Attachment . توضیح این‌که این کابل‌ها نسبت به کابل‌های IDE کارایی مطلوب‌تری نیز دارند. برای نمونه انتقال داده‌ها درکابل ‌های ساتا سریع‌ تر انجام می‌شود. این کابل ‌ها دارای نوارهایی بلند و نازک‌اند که در روزگار ما با اغلب کامپیوترها سازگاری دارند. در واقع کامپیوترهای امروزی عموما با کابل‌های قدیمی‌تری مثل کابل‌های IDE سازگاری ندارند.

فروشگاه سینی کابل